The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

tisdag 22 november 2011

Hemlisbyte: frågor och svar

Här kommer mina svar inför hemlisbytet till jul!!! Detta är verkligen så spännande och kul....

1. Hur många barn har du och vilken sort?
En son på 9 år

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Han har storlek 134 just i detta nu. fotstorlek 33

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Jag har alldeles för stor storlek för ett hemlisbyte men mina fötter är rätt små.. storlek 38 på fossingarna!

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Jag skulle vilja tro att jag är medel på alla..

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
oj, jag det är väl bara att titta runt på bloggen så ser ni det snabbt. Jag är en mångpysslare..

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Jag gillar allt, men har såklart mycket av småmönstrat bomull då det passar bäst till Tilda dockorna

7. Vill du ha en hel meter tyg eller går det bra med två halvmetersbitar?
Det går bra med två halvmeters.

8. Är du allergisk mot något?
jordgubbar (ja, jag vet, det är för jävligt) och kiwi

9. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Alla regnbågens färger gillar jag... nåja, brun är ju inte så himla kul..eller beige...

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
nopp

11. Nytt eller second hand?
helt och rent? då kvittar det!

12. Pojk/flick eller unisex?
jadå typ..

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
alltså siden är väl inte så där jättekul

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
hmm.. spets, knappar, band, bollfrans.. osv..

15. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Ja ... mönster till vantar och tossor och hjälmar till de små små underverken hade varit kul. Har nyss blivit moster igen.

16. Bor du i hus eller lägenhet?
Hus

17. Kaffe eller te?
Både och men mest kaffe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar