The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

onsdag 18 september 2013

Gristårta!

Min vän Ärtan har många fina sidor och hon är en roligt människa att spendera tid med... och oftast så kommer hon med tokiga idee´r och ibland utmanar hon mig...oftast omedvetet. När det närmade sig hennes födelsedag i april (JA, Jag vet att bloggen varit vilande för länge!!) så visade hon mig en bild på en tårta som hon hittat på google.
-En sån tårta vill jag ha när jag fyller år Anna, säger hon till mig.....
Det skulle hon inte har gjort! Självklart så måste jag ju pröva... hur svårt kan det vara??


tårtbotten längst ner i en form med avtagbara kanter. Och sen klädde jag runt om med KIT-KAT!

Fyllde tårtan med lager av chokladmousse och mer tårtbotten och längst upp
ett lager med choklad ganache..mycket choklad!!!

Sen tillverkades grisar och grisrumpor av figurmarsipan. Söta små knorrar!

Grisarna placeras i "lerbadet" och sen kyler vi tårtan så att choklad ganachen stelnar
och "badtunnan" limmas på detta sätt ihop.

Sen väntar man till Ärtan kommer och så säger man: NÖFF och grattis!
Avslutningsvis kan man stå där och skratta när hon bara står med
hakan i golvet och bara tittar på en.... hahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar