The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

måndag 10 september 2012

Haklappar

Det känns som om det tog mig hela sommaren att få till ett par haklappar men nu har jag i alla fall lyckats.
Letat mönster och klippt ut och gjort om och trixat och fixat.
Men nu har jag äntligen någon liten haklapp klar att ge till söta Alwin. Hittade en vaxduk här hemma på färgaffären som jag inte kunde låta bli. Det var så fint och skulle bli perfekt till haklappar tänkte jag.
Så jag köpte väl nån meter.. jag gick även in på tygaffären och köpte lite kantband i glada färger.
Haklappar är jätte enkla att göra. Det som tog tid var att hitta en modell som passade. Ni vet, det ska inte vara trångt runt halsen och lagom långt och så vidare...
Jag har klippt ut haklapparna och en ficka att ha längst ner. Jag sydde först ett kantband över fickan och sen la jag delarna mot varann och la runt kantband hela vägen. Grejen är att man kan liksom inte nåla fast kantbandet innan man syr för det blir ju hål i vaxduken då men jag "nålade" fast kantbandet med gem och det gick alldeles utmärkt!! Sen fäste jag lite kardborre på flikarna att fästa med.Det bästa med vaxduk är att det bara är att spola av dom när barnen slaskat klart! :-)

Så här blev dom, färgglada och roliga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar