The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

onsdag 12 september 2012

Mönsterstickar minsann!!

Alla som känner mig vet att jag gillar utmaningar och jag säger ofta: Det kan väl inte vara så svårt!
Men det finns saker som även jag bävar inför att testa och en sak har varit mönsterstickning.
Så jag gjorde nåt åt den saken, googlade runt och hittade en sida med så sjukt snygga mönster på vantar.
Hösten är här, det är kallt på kvällarna...klart jag ska ha vantar! Mönstret var på engelska men inte alls svårt att förstå sig på så jag satte igång.
Efter varje varv på första vanten kunde jag inte låta bli att känna mig mer och mer nöjd... jag klarar det ju!
Det var ju inte så svårt!

Det ska aldrig vara för lätt och jag har haft ett missöde än så länge. Jag har stickat klart den ena vanten och börjat på den andra. Jag hade så gott som stickat 2/3delar av andra vanten när jag upptäcker att jag glömt att markera för tumme!!!!! GAHHH,....
Man får ibland bara bita ihop, skaka på huvudet åt sig själv..och repa upp halva vanten igen...
Men dom är snart klara nu...

mönstret hittar ni på HelloYarn

1 kommentar: