The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

tisdag 11 september 2012

Mobil fodral

Nu har jag äntligen skaffat mig en ny mobiltelefon och den nya modellen är något större än den jag hade och jag har letat efter roliga skal till den så man skyddar den lite. Men sen vet jag ju att det är väldigt många som virkar eller syr fodral till sina telefoner och hur skulle det se ut om en pyssel maja som jag inte också har nåt hemmagjort att skydda telefonen med??

Jag kom ihåg att jag sett nåt mönster i någon av alla mina Tilda böcker så jag letade i gömmorna. Jag hittade på mobilfodral och laptopfodral så jag satte mig att sy lite...

Jag började med att skissa om mönstet lite så det passar mitt berg till telefon. Jag klippte ut en mönstrat tyg och ett fodertyg. Sen strök jag fast lite väskmellanlägg på fodertyget så fodralet blir lite hårdare och tål lite mer omild behandling. Sen la jag delarna mot varann och följde samma procedur som jag gjorde när jag sydde haklapparna: GEM! Sen var det bara att sy igen och runt med tät sick sack söm. La även till en remsa på framsidan att skjuta locket under vid stängning. Jag sydde först ett lila i Tilda tyger som en test och den passade utmärkt. Eftersom det söta och puttinuttiga inte riktigt är jag så letade jag fram en tyg bit av min gamla skjorta (som jag sydde väska av före sommaren) och Voila´ så hade jag ett till mobilfodral!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar