The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

fredag 24 september 2010

Förra årets julklapp

Min mamma bor i ett gult radhus uppe i kallaste norr och varje år så fyller hon sin lilla gårdplätt med blommor. På hösten och vintern tänder hon mycket ljus i lyktor ute på trappen. Det känns verkligen som hemma så fort jag tänker på det lilla gula huset med sina härliga blommor eller sitt mysiga upptända bro...

Jag frågar alltid mamma varje år vad hon önskar sig i julklapp. Hon svarar alltid att hon vill ha 3 snälla barn och en päls. Hon har ändrat sig på pälsen och de tre snälla barnen har hon gett upp om för länge sen.
Men hon gillar änglar och varje gång vi varit upp och hälsat på så har hon fått en blomma eller en ängel.
Så när det närmade sig jul förra året så försökte jag att inte tänka på varken änglar eller blommor.
Då kom jag på att hon skulle få ett fågelhus som hon kunde ha uppe året om ute på sin lilla gård.
På sommaren är den en fin dekoration och på vinterns så hänger där godbitar till fåglarna.

Ett gult litet hus med svart tak.... och röran på pysselbordet bakom :)


På varje gavel fanns även ett fönster. Det fyllde jag med
krukväxter och lampor ... för så ser det ut hos mamma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar