The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

torsdag 16 september 2010

Stenar igen

Har hittat några till stenar som jag dekorerat. Delvis målat och använt mig av servett decopage.
Dom är söta att ha ute i trädgården som ett litet blickfång och väldigt lätt att göra själv.
Jag har varit ner till älven och plockat runda släta stenar som jag tvättar med vanligt diskmedel.
Sen grundmålar jag dom i en ljus färg. OM man ska använda sig av servett decopage så är det enklast om bakgrunden är i en ljus färg så inte servett motivet försvinner i stenen eftersom servetten blir väldigt genomskinlig.
När man grundmålat så klipper man ut det motiv man vill ha från en servett. Efter det så delar man isär servett lagren. Man ska alltså bara ha de allra översta lagret av servetten och det är väldigt tunt så var försiktig.
Så tar man sitt decopauge lack och stryker på lite på stenen där man vill ha motivet. Lägg på motivet och ta mer lack med penseln och stryk lacket över motivet också så det fastnar. Var väldigt varsam eftersom servetten är så tunn så vill den gärna gå sönder. Låt det torka och lacka några lager över hela stenen om du ska ha den ute...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar