The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

torsdag 16 september 2010

Pyssel med garn

Jag hängde med skapligt på syslöjden när jag gick i skolan för jag har lyckats ta upp stickning och virkning utan större problem. Det enda som jag inte gett mig på är avancerade mönster stickning eller att sticka strumpor. Det går jätte bra att sticka strumpor ända tills jag kommer till att sticka hälen. Då tar mina kunskaper slut.... Men det är kul med utmaningar så nån dag ska jag nog lära mig att sticka hälar också.
Men jag stickar och virkar skapligt enkla saker i alla fall. Förra året när det var OS så blev det ju så populärt att virka OS mössan.... ni kommer säkert ihåg den... jag gjorde min egen variant på den och det var riktigt roligt.


Denna mössa beställde en kompis till mig. Den blev längre än de andra
eftersom hon ville att den skulle sitta löst och bra. Den blev jättesnygg!!
Här har jag stickat nåt som kallas för Åremössan.
Dom mössorna försvann lika snabbt som dom blev klara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar