The future belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

fredag 10 september 2010

Min Pysselblogg

Ja, det var liksom dags för en sån.
Nu har jag skaffat mig en pysselblogg och den kommer bara att handla om pyssel. Jag är ju lätt beroende av att skapa och jag har pysslat så länge jag kan minnas. Jag älskar att testa nya saker och testar gärna massa olika pyssel. Så småningom så har jag väl ambitionen att jag t om kan använda min lilla pysselblogg till att sälja mina små alster till folk som uppskattar dom. För som det är just nu så hamnar mitt pyssel i nån kartong i mitt hobbyrum och bara står där. Eller så blir det någon fin present till en kär vän. Men det mesta glöms bort på någon hylla och det är ju synd....

Just nu är jag totalt insnöad på att tillverka TILDA dockor. Jag har spenderat många timmar vid symaskinen och stuckit hål på ett antal fingertoppar och ändå är jag så totalt förälskad i dessa små dockor och djur.
Jag har fått förfrågningar om dockorna och just nu så tillverkar jag så mycket jag kan för att jag skall kunna sälja lagom till julmarknaden. Jag har gjort en beställning till en arbetskollega. Det var ett TILDA FÅR.
Det ska sys utav frotte´men när jag var upp till vår underbara tygaffär här så hittade jag ett ulligt gulligt tyg som jag bara fick lov att köpa med mig hem och sy ett får av. Min kollega gillade blått så jag sydde på ett blårutigt hjärta och det blårutiga tyget fick plats på öronen med. En blå rosett och sen blev det en uppskattad leverans. Jag hoppas hon hittat nån fin plats för det söta ulliga fåret.
Bilden är inte så bra men jag hade bara mobilen till hands...


Ja nu har jag gjort mitt första inlägg i min pysselblogg, hoppas ni tittar in hit igen....

1 kommentar: